• fresh tech

    FRESH TECH

    Vrei un website ieftin si profesionist? Fresh Tech ofera servicii de Web Design si Web Development. Asadar, scopul nostru este de a a-ti aduce nu numai eleganta si frumusete, ci si functionalitate si dinamism proiectului tau . ...

  • SPUNESITU

    Cele mai noi stiri si comentarii despre evenimente politice, economice, de societate, din educatie, cultura, sport si justitie. ...

  • Fundatia HORIA RUSU

    Organizatie neguvernamentala care sustine valorile capitalismului: libertate individuala ...

  • FIKAT.COM

    Numai iubitorilor de design PS, AI

luni, 28 februarie 2011

O noua zi, o noua descoperire - Instalare Oracle Forms 10g

Pentru o sesiune anterioara pe care am avut-o la facultate, am avut un proiect ce necesita instalarea Oracle Forms 10g, Developer Suite.

Mi-a luat vreo 4 zile pana sa il instalez cu succes si multi multi peri albi.

De aceea vreau sa ii ajut pe cei care s-ar putea sa se chinuie la fel ca mine. Prima problema pe care am avut-o a fost ca nu ma puteam conecta la baza de date din client prin developer. Dupa ce am reusit sa rezolv aceasta problema, nu reuseam sa fac ca browserul (IE) sa stea deschis ca sa vad formularul pe care l-am creat.
 

Voi detalia exact pasii pe care i-am urmat pentru a nu va lovi de aceleasi probleme.

Instalarea am facut-o pe Windows XP.

Descarcati fisierele pentru:
Database client : http://www.oracle.com/technetwork/database/express-edition/downloads/102xewinsoft-090667.html  - 10g Express Client Western European
Developer suite : http://www.oracle.com/technetwork/developer-tools/developer-suite/downloads/101202winsoft-087370.html - Disk1 si Disk2

Instalati Database Client urmati exact pasii din installer:

Aici se poate alege calea unde se doreste sa se efectueze instalarea sau , mai simplu se poate lasa implicita.


Vom alege tipul instalarii : Administrator

Prin apasarea butonului Next va aparea  fereastra Oracle Net ConfigurationAssistant unde se bifeaza optiunea Perform typical configuration si se apasă butonul Continuare.
 Se asteapta si se da click Next.


 Dupa ce ati terminat acesti pasi trebuie sa copiati fisierele de configurare a userilor, bazei de date etc: tnsname.ora, sqlora.ora si listener.ora in directorul …\client_1\Network\admin din directorul bazei de date (Oracle Database).


Trecem la instalarea Developer Suite :

Dupa ce ati descarcat cele 2 arhive de pe siteul oracle.com le dezarhivati in foldere diferite.
Incepem instalarea ruland fisierul setup.exe din folderul disk1.
Dupa fereastra cu Welcome va aparea o alta pentru configurare:
Putem lasa datele implicite pentru usurinta, dupa care click Next. 
 Alegem instalarea completa:
 In fereastra Outgoing Mail Server Information ramane blank. Nu se completeaza nimic. Click Next:
Se urmeaza pasii din installer, se va alege calea  folderului Disk2.
Dupa finalizarea instalarii se face copierea fisirelor de configurare - tnsname.ora, sqlora.ora slistener.ora in directorul …\dvs\Network\admin din directorul bazei de date (Oracle Database). 

Uitasem sa precizez ca desi nu vei scrie numele bazei de date aceasta este denumita default xe .

Eu ajunsesem in momentul cand am facut toata aceasta instalare si totusi nu m-am putut conecta la baza de date din Developer. Am rezolvat aceasta problema prin crearea unui user nou pentru baza de date :


Deschidem SQL*Plus si bagam urmatoarea comanda  :
CREATE USER userulMeu IDENTIFIED BY admin; 

Acordam permisiuni userului nou creat:
GRANT CONNECT, RESOURCE TO userulMeu

Acordam drepturi de conectare:
GRANT SYSDBA, SYSOPER TO userulMeu;

Apoi, inainte de a rula vreun form trebuie initiat Jinitiator. Fara acesta nu se pot executa form-urile.
Aici am avut problema ca mi se inchidea browserul. Default, browserul este setat Internet Explorer si este mai bine sa il lasati asa.

Inlocuiti fisierul jvm.dll din Jinitiator/ bin/hotspot/jvm.dll cu cel de aici.

Si taraaaa merge. :)
Sper sa ii fie cuiva de ajutor.
Numai bine. 

1 comentarii:

Azi femeile conduc lumea, sunt centrul pământului. Azi femeile sunt mai frumoase decât ieri. Şi asta se repetă în fiecare zi. La fel vom zice şi mâine şi peste mulţi ani la fel.
Să zâmbeşti mereu.

Trimiteți un comentariu